اوباما: من مسئول مرگ غيرنظاميان در افغانستان هستم
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با حامد‌ كرزي؛

 

با توجه به گزارش‌هاي اخيرا منتشر شده كه از افزايش ميزان تلفات غيرنظامي در افغانستان حكايت دارد، رئيس‌جمهور آمريكا در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با رئيس‌جمهور افغانستان در واشنگتن، خود را مسئول مرگ غيرنظاميان در اين منطقه دانست.

 

به نقل از خبرگزاري فرانسه، "باراك اوباما " در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با "حامد كرزي " رئيس‌جمهور افغانستان در واشنگتن اعلام كرد: من مسئول مرگ غيرنظاميان در افغانستان هستم.

رئيس‌جمهور آمريكا افزود: هنگامي كه در عمليات نظامي در افغانستان، با تلفات غيرنظامي مواجه مي‌شويم، اين تنها يك مشكل سياسي براي من نيست، بلكه در نهايت به خاطر مرگ هر يك غيرنظامي كه در ميدان نبرد افغانستان كشته مي‌شود، من مسئول هستم، همانطور كه ژنرال "مك‌كريستال " مسئول است.

وي ادامه داد: اين مسئوليتي است كه من بايد برعهده بگيرم و همينطور اين مسئله در رابطه با هر كس ديگري كه در عمليات نظامي در افغانستان درگير است، نيز صدق مي‌كند و آنان نيز اين مسئوليت را بايد عهده‌دار شوند.

رئيس‌جمهور آمريكا تصريح كرد: بنابراين ما موضوع مرگ غيرنظاميان را مسئله‌اي ساده و كم‌اهميت به حساب نمي‌آوريم.

اوباما گفت: ما مايليم تا ميزان تلفات غيرنظاميان را كاهش دهيم نه به دليل اينكه اين يك مشكل براي رئيس‌جمهور افغانستان است، بلكه به اين دليل كه من نمي‌خواهم كه غيرنظاميان در اين عمليات كشته شوند.

رئيس‌ جمهور آمريكا تاكيد كرد: ما قصد داريم تا تمام آنچه از دستمان برمي‌آيد را انجام دهيم تا مانع از تلفات غيرنظامي در اين عمليات شويم.

بنا بر اين گزارش، حامد كرزي نيز در ادامه اين كنفرانس مطبوعاتي، گفت‌وگوها با باراك اوباما را در كاخ‌سفيد در خصوص نياز براي حفاظت از غيرنظاميان افغان "سازنده " و " صادقانه " توصيف كرد و متعهد شد تا منابع مالي آمريكا را با دقت بسيار خرج كند.

بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده از جانب وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) ميزان تلفات غيرنظامي در افغانستان در يكسال گذشته در مقايسه با سال قبل از آن افزايش بي‌سابقه‌اي داشته است.


May 13th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی